FAQ

DU HAR SPØRGSMÅL.

Vi har svarene.

Deltagelse i et møde, et webinar eller en klasse

Hvordan kan man deltage i et møde, et webinar eller en klasse fra en Mac eller PC?
Det er nemt at blive tilsluttet, og det tager kun få sekunder:

Man skal blot klikke på linket i invitationen. Derefter kommer man straks videre til den pågældende session. Man skal blot huske at tilmelde sig først, hvis man deltager i et webinar eller en klasse. (Tilmeldingslinket findes i e-mailen med invitationen)

Hvis man har session-id'et, men ikke har adgang til det direkte link, kan man gøre som følger:
Hvis der er tale om et møde, kan man gå ind på www.joingotomeeting.com.
Hvis det er et webinar, skal man åbne www.joinwebinar.com.
For at få adgang til en klasse kan man besøge www.jointraining.com.

Når man har åbnet siden kan man indtaste det id, som arrangøren har udleveret. Klik Ja eller Altid (eller Godkend på en Mac), hvis du bliver bedt om at acceptere at filen hentes. Derefter får man adgang til den pågældende session.
Hvordan kan man deltage i et møde, et webinar eller en klasse fra en mobil enhed?
Det er utroligt nemt!
Først skal man downloade den gratis app GoToMeeting fra App Store, Google Play eller Windows store. Der er ingen grund til bekymring, appen virker både med GoToMeeting, GoToWebinar og GoToTraining.

Når den er installeret, kan man deltage næsten ligesom på en computer. Man skal blot klikke på linket i e-mailen med invitationen eller åbne appen og indtaste session-id'et.
Skal jeg have en konto hos GoToMeeting, GoToWebinar eller GoToTraining for at kunne deltage i en session?
Slet ikke - alle har mulighed for at deltage.
Hvilke systemkrav skal mit udstyr overholde, for at jeg kan deltage i en session med GoToMeeting, GoToWebinar eller GoToTraining?
På en PC:

· Internet Explorer 9, Mozilla Firefox 34, Google Chrome 39 (JavaScript aktiveret) eller den nyeste version af hver webbrowser

· Windows XP, Windows Server 2008 eller nyere

· Kabelmodem, DSL eller hurtigere internetforbindelse (1 Mbps eller hurtigere)

· Dual-core 2.4GHz CPU eller hurtigere med 2GB eller mere RAM



På en Mac:

· Safari 6, Firefox 34, Google Chrome 39 (JavaScript aktiveret) eller den nyeste version af hver webbrowser

· Mac OS X 10.8 (Mountain Lion) eller nyere

· Kabelmodem, DSL eller hurtigere internetforbindelse (1 Mbps eller hurtigere)

· Intel processor (2GB RAM eller mere)

· Deltagere som ønsker at tilslutte til lyd ved hjælp af VoIP, en mikrofon og højtalere. (Et USB-headset anbefales).



På iPad eller iPhone samt Android- eller Windows-mobilenhed:

· Gratis GoToMeeting, GoToWebinar eller GoToTraining app fra App Store, Google Play eller Windows Store

· WiFi-forbindelse anbefales til VoIP-lyd
Kan jeg se en session i fuldskærmsformat?
Ja. Øverst i kontrolpanelet skal man klikke på knappen Se menu og vælge Fuld skærm. Eller man kan klikke på knappen Se ved siden af kontrolpanelet for at skifte mellem visning i fuld skærm og vindue. Se Brugerhjælp for en illustreret forklaring.
Tilbage til toppen

Systemkrav og køb

Hvad er systemkravene for GoToMeeting, GoToWebinar eller GoToTraining?
For at arrangere eller deltage i et online-møde, et webinar eller en klasse kræves følgende:

For deltagere med PC:

· Internet Explorer 9, Mozilla Firefox 34, Google Chrome 39 (JavaScript aktiveret) eller den nyeste version af hver webbrowser
· Windows XP, Windows 2008 server eller nyere
· Internetforbindelse via kabelmodem, DSL eller bedre
· Dual-core 2.4GHz CPU eller hurtigere med 2GB RAM (anbefalet)

For deltagere med Mac:

· Safari 6, Firefox 34, Google Chrome 39 (JavaScript aktiveret) eller den nyeste version af hver webbrowser
· Mac OS X 10.8 (Mountain Lion) eller nyere
· Intel-processor (2GB RAM eller bedre anbefales)
· Internetforbindelse via kabelmodem, DSL eller bedre

Deltagere som ønsker at tilslutte til lyd ved hjælp af VoIP, skal have en mikrofon og højtalere. (Et USB-headset anbefales).

For deltagere med GoToMeeting, GoToWebinar eller GoToTraining app til iPad, iPhone, Android eller Windows mobile enheder:

· Gratis GoToMeeting, GoToWebinar eller GoToTraining app fra App Store, Google Play eller Windows Store
· WiFi-forbindelse anbefales til VoIP-lyd

For at optage et møde, et webinar eller en træningssession kræves følgende:

· Minimum 800 x 600 Super VGA (1024 x 768 eller højere skærmopløsning anbefales)
· 1 GB harddiskplads (anbefales)
· Mikrofon og højttalere (til lydforbindelse)
· Lydkort (hvis din computers mikrofon og højttalere anvendes til lyd)
· Enhed til tilslutning af telefon (hvis en telefon anvendes til lydforbindelsen)

*HDFaces-video bliver ikke optaget.
Hvordan adskiller GoToMeeting, GoToWebinar og GoToTraining sig fra hinanden?
Selvom produkterne alle tilbyder samme gode funktioner til online-deling af skærm og brugervenlighed, er der vigtige forskelle:

GoToMeeting: Afhold nemt et ubegrænset antal online-præsentationer, demonstrationer eller samarbejdssessioner. Prøv det gratis nu.

GoToWebinar: Afhold et ubegrænset antal online-arrangementer med op til 1.000 deltagere, og opnå øjeblikkelig global rækkevidde for din markedsføring og kommunikation. Prøv det gratis nu.

GoToTraining: Undervis op til 200 elever uanset hvor du befinder dig, uden de omkostninger og rejser der kan være forbundet med brugen af et fysisk klasseværelse. GoToTraining leveres komplet med undervisningsmaterialer, prøver og betalingsløsninger. Prøv det gratis nu.
Hvordan adskiller GoToMeeting, GoToWebinar og GoToTraining sig fra konkurrenternes produkter?
Vores produkter har til formål at gøre det lettere for dig at komme i kontakt med andre, uanset hvor langt væk de er - på den enkleste måde.

Lettere at bruge: Enkelt og intuitivt design gør det muligt for dig at afholde online-møder, webinars og træningssessioner uden dyre konsulenter. Det er også nemt at deltage for førstegangsbrugere.

· Fast pris: Ubegrænset forbrug af webkonferencer, telefon/VoIP-konferencer og HD videokonferencer gør disse løsninger til de mest omkostningseffektive, der findes.

· Professionel sikkerhed og pålidelighed: Ægte start til slut kryptering og mulighed for adgangskodebeskyttet tilmelding til webinars og træningssessioner.

·Hurtigere udrulning: De hurtigste løsninger til udrulning og administration.

· Øget produktivitet: Takket være deres brugervenlighed vil flere medarbejdere i jeres organisation bruge disse værktøjer oftere, hvilket vil resultere i øget produktivitet, formindskede omkostninger og bedre indtjening.
Kan jeg afholde eller deltage i et møde, et webinar eller en klasse på en Mac?
Ja, det kan du - så længe din Mac lever op til følgende systemkrav:

· Safari 3.0, Firefox 4.0, Google Chrome 5.0 (JavaScript aktiveret) eller den nyeste version af disse webbrowsere
· Mac OS X 10.6 - Snow Leopard eller nyere
· Intel-processor (1GB RAM eller bedre anbefales)
· Internetforbindelse via kabelmodem, DSL eller bedre
Kan jeg bruge GoToMeeting, GoToWebinar og GoToTraining på min mobile enhed?
De som har en GoToMeeting-konto kan bruge den gratis app til at starte improviserede eller planlagte møder fra en iPhone, iPad, Android- eller Windows mobile-enhed, og fremvise indhold fra en iPad.

Og enhver kan bruge de gratis apps til at deltage i møder direkte fra en iPad, iPhone, Android- eller Windows mobile-enhed.

Man kan dog ikke starte GoToWebinar- og GoToTraining-sessions med GoToMeeting-appen.

Download disse apps gratis fra App Store, Google Play og Windows Mobile Store.
Hvordan køber jeg GoToMeeting, GoToWebinar eller GoToTraining?
Du kan købe eller tilmelde dig en gratis prøve af GoToMeeting, GoToWebinar eller GoToTraining online. Klik blot på det relevante link nedenfor:

Prøv GoToMeeting 
Køb GoToMeeting

Prøv GoToWebinar 
Køb GoToWebinar

Prøv GoToTraining 
Køb GoToTraining

Bemærk at både GoToWebinar og GoToTraining inkluderer GoToMeeting uden ekstra opkrævning.

Så snart du har købt produktet, kan du når som helst ændre din plan fra månedlig til årlig betaling eller skifte fra et produkt til et andet ved at logge ind på din konto, klikke på Min konto i venstre navigationslinje og dernæst Vælg plan.
Kan jeg købe alle tre produkter som en pakke?
Ja - hvis du har brug for online møder, webinars og træningssessioner kan du købe alle tre produkter online som en pakkeløsning.

Du skal først prøve eller købe et af produkterne. Så snart du har en konto, skal du logge ind og klikke på Min konto i den øverste navigationslinje og vælge Skift plan eller Tilmeld efter prøve. Der kan du skifte til samarbejdspakken, der giver dig adgang til alle tre produkter - GoToWebinar, GoToTraining og GoToMeeting.

Du kan også kontakte salgsafdelingen angående køb af en konto til flere brugere. Du kan udstyre brugere med en hvilken som helst kombination af GoToMeeting, GoToWebinar eller GoToTraining, herunder alle tre produkter.
Er der omkostninger forbundet med brug af den indbyggede lydfunktion?
GoToMeeting, GoToWebinar og GoToTraining omfatter ubegrænset lyd uden ekstra omkostninger for dig. Vælg mellem gebyrbaseret telefonkonference eller VoIP-valgmulighederne. Man kan også vælge at angive sine egne lydindstillinger.

Hvis du ønsker at give dine deltagere mulighed for at benytte gratis telefonopkald, kan du tilkøbe tjenesten Gratisnumre i over 50 lande. Ring til os på 80 83 00 62 for at foretage køb eller få svar på spørgsmål.

Vores indbyggede lydmuligheder giver et telefonnummer og møde-id, som alle mødedeltagere kan ringe til. Hvis du vælger et gebyrbaseret telefonnummer vil deltagerne blive opkrævet den standardmæssige takst for opkaldet, ligesom hvis de foretog et normalt opkald. Hvis du køber Gratisnumre, vil dine deltagere kunne foretage et gebyrfrit telefonopkald, og du vil blive opkrævet i henhold til det abonnement, du vælger.

Du og dine deltagere kan også tale gratis ved at vælge VoIP-løsningen med mikrofon og højttalere. Dette gør mødedeltagere i stand til at overføre og modtage lyd via internettet ved hjælp af mikrofon og højttalere forbundet til deres computer, uden ekstraudgifter. (Et USB-headset anbefales, hvis man ønsker at tale).

For yderligere oplysninger kan du læse vores ofte stillede spørgsmål nedenfor om Brug af lyd.
Er der mulighed for gebyrfri telefon til lydkonferencer? Hvordan tilmelder jeg mig?
Ja! Med Gratisnumre kan man tilføje en gratis telefonlinje til de indbyggede valgmuligheder for VoIP og gebyrbaserede opkald.

Ved ikke at være nødt til kun at bruge gratis telefonopkald kan du spare penge, mens du stadig har mulighed for at tiltrække deltagere, som ikke vil betale for et opkald til national telefontakst. Hvis du ønsker at købe udvidelsen med gratis telefonopkald med numre i mere end 50 lande, eller hvis du har spørgsmål til Gratisnumre, så ring til os på 80 83 00 62.
Omfatter GoToMeeting videokonference, og koster det noget?
Ja, GoToMeeting omfatter HDFaces videokonference i høj opløsning uden ekstra omkostninger. Enhver, der har en internetforbindelse og et webcam, kan bruge HDFaces i GoToMeeting-sessioner.

Du kan starte deling af video med et enkelt klik; vores Multistream HD-teknologi giver op til 6 videostrømme, hver med en opløsning på 640p x 480p, for en total maksimal opløsning på 1920p x 960p. Du kan kombinere videokonferencen med et delt dokument, en præsentation eller en applikation på den samme skærm.

HDFaces justerer automatisk ind efter den tilgængelige båndbredde og de tilgængelige hardwareressourcer for hver deltager, for at give den bedst mulige brugeroplevelse, og videolayoutet kan tilpasses til næsten alle skærm- og projektorkonfigurationer på PC eller Mac. De fleste webcams som kan optage i HD, understøtter HDFaces.
Jeg ønsker blot at afholde et enkelt webinar. Kan jeg betale pr. gang?
Nej, men du kan købe et månedligt GoToWebinar-abonnement og annullere abonnementet efter den første måned. Dette giver dig tid til at øve dig med dine kollegaer og oprette registreringsrapporter, så du kan lære dine deltagere at kende på forhånd. Du vil også kunne oprette undersøgelser og et spørgeskema samt generere deltagerrapporter, når dit webinar er slut.

Du skal slå automatisk fornyelse fra, hvis du kun har brug for GoToWebinar i én måned. For at gøre dette, skal du logge ind, gå til siden Min konto og vælge Slå fornyelse fra på et hvilket som helst tidspunkt før datoen for fornyelse. Du vil stadig kunne bruge tjenesten, indtil dit nuværende abonnement udløber.
Hvordan ændrer jeg min konto med én arrangør, til en konto der kan administreres af flere arrangører?
Hvis du allerede har en konto, kan du logge ind på din konto, trykke på Min konto og derefter vælge Vælg abonnement eller Ændre abonnement for at få kapacitet på op til 39 arrangører. For 40 eller flere arrangører bedes du kontakte salgsafdelingen på 80 83 00 62 eller via et af vores kontorer verden over.
Hvilke former for betalingstyper accepteres? Kan jeg indsende en købsordre?
Konti med op til 30 arrangører kan købes online med et kreditkort. Vi accepterer Visa, MasterCard, Discover og American Express.

Hvis du hellere vil benytte vores salgsafdeling eller ønsker at have 40 eller flere brugere tilknyttet kontoen, accepterer vi flere forskellige betalingsformer, herunder købsordrer. For yderligere oplysninger, bedes du kontakte salgsafdelingen på 80 83 00 62 eller via et af vores kontorer verden over.
Tilbage til toppen

Afhold et online-møde

Hvad kan jeg gøre med GoToMeeting?
Med GoToMeeting kan du give præsentationer, udføre produktdemonstrationer, samarbejde om brainstorming og dele fortrolige oplysninger online på en sikker måde, hvor som helst og når som helst. I kan mødes på tomandshånd eller med flere personer på én gang.

Præsentationer: Vis et slideshow for dit online-publikum og reducer rejseomkostningerne.

Demonstrationer: Vis kundeemner hvordan dit produkt virker, ved at invitere dem til at se en demo i realtid, hvad enten de befinder sig rundt omkring i byen eller tusindvis af kilometer væk.

Samarbejde: Du kan mødes med andre online for at dele, diskutere og redigere et hvilket som helst dokument. Overfør styringen af præsentationen til andre deltagere.
Hvordan kommer jeg i gang med at bruge GoToMeeting?
Tilmeld dig og få din gratis prøve nu. Efter den hurtige automatiske opsætning, kan du begynde med det samme.
Skal jeg være ved min computer for at afholde et møde?
Det ville ikke være særligt belejligt, vel?

Nej - du kan afholde et møde fra en hvilken som helst computer - eller endda en mobil enhed - så længe den har internetadgang. Du skal blot logge ind med din kontos e-mail.
Afhold et planlagt møde: Dine planlagte møder vil være at finde på listen Mine møder - du skal blot klikke på knappen Start møde ved siden af det møde, som du ønsker at starte.

Afhold et møde omgående: Klik på knappen Afhold et møde og vælg derefter knappen Start møde nu. Dit møde starter med det samme. For at invitere folk til dit møde, skal du klikke på knappen Invitér andre i kontrolpanelet. Der åbnes et vindue med instruktioner, som du kan e-maile, sende i chatbeskeder eller formidle til dine deltagere over telefonen.

For at planlægge et møde: Klik på knappen Afhold et møde og vælg derefter knappen Planlæg et møde. Udfyld mødeinformationen og klik på knappen Planlæg. En e-mail med mødeinvitationen sendes af sted automatisk.
Hvordan starter jeg et improviseret møde?
På en PC

Man kan starte et improviseret møde på flere måder:

· Dobbeltklik på systembakke-ikonet for GoToMeeting.

· Klik på knappen Start møde nu, der er integreret i Microsoft Outlook og forskellige applikationer til chatbeskeder.

· Planlagte møder kan startes med ét klik fra hjemmesiden Mine møder, efter du er logget ind på GoToMeeting-hjemmesiden.


På Mac

Klik blot på ikonet GoToMeeting i docken og klik på knappen Mød nu.

Dit møde starter, og kontrolpanelet for arrangører i GoToMeeting vises i højre side på din desktop.
Hvordan planlægger jeg et møde?
På en PC

For at planlægge et møde på forhånd skal man højreklikke på systembakke-ikonet GoToMeeting i nederste højre hjørne af skærmen, vælge Planlæg et møde... og logge ind ved at indtaste sine kontooplysninger og klikke på knappen Log ind. Indtast derefter oplysningerne om dit møde i dialogboksen Planlæg et møde og klik på knappenPlanlæg.

Du vil få en besked om, at dit møde er blevet planlagt. Hvis du bruger Microsoft Outlook, vil en mødepåmindelse blive genereret og give dig mulighed for at invitere deltagere via en kalenderaftale i Outlook.

På Mac

For at planlægge et møde på forhånd skal man klikke på ikonet GoToMeeting i dokken, vælge Planlæg et møde...og logge ind ved at indtaste sine kontooplysninger og klikke på knappen Log ind. Indtast derefter oplysningerne om dit møde i dialogboksen Planlæg et møde og klik på knappen Planlæg. Du vil få en besked om, at dit møde er blevet planlagt.
Hvordan arrangerer jeg tilbagevendende møder, som jeg kan bruge når som helst?
På en PC

For at planlægge et tilbagevendende møde skal du højreklikke på systembakke-ikonet GoToMeeting i nederste højre hjørne af skærmen, vælge Planlæg et møde... og logge ind ved at indtaste dine kontooplysninger og klikke på knappen Log ind. Dernæst, i dialogboksen Planlæg et møde, klikker du i afkrydsningsfeltet ved siden af Tilbagevendende møde. Dette vil deaktivere planlægningsindstillingerne, og holde mødet åbent og tilgængeligt i Mine møder, indtil du sletter det. Klik på knappen Planlæg.

Du vil få en besked om, at dit møde er blevet planlagt. Hvis du bruger Microsoft Outlook, vil en mødepåmindelse blive genereret og give dig mulighed for at invitere deltagere via en kalenderaftale i Outlook.

På Mac

For at planlægge et tilbagevendende møde skal du klikke på ikonet GoToMeeting i dokken, vælge Planlæg et møde... og logge ind ved at indtaste dine kontooplysninger og klikke på knappen Log ind. Dernæst, i dialogboksen Planlæg et møde, klikker du i afkrydsningsfeltet ved siden af Tilbagevendende møde. Dette vil deaktivere planlægningsindstillingerne, og holde mødet åbent og tilgængeligt i Mine møder, indtil du sletter det. Klik på knappen Planlæg. Du vil få en besked om, at dit møde er blevet planlagt.
Hvordan starter jeg et planlagt eller tilbagevendende møde?
På en PC

For at starte et tidligere planlagt møde, skal du højreklikke på systembakkeikonet GoToMeeting, vælge Mine møderog logge ind ved at indtaste dine kontooplysninger og klikke på knappen Log ind. Derefter skal du vælge det møde, som du ønsker at starte, i dialogboksen Mine planlagte møder og klikke på Start.


På Mac

For at starte et tidligere planlagt møde, skal du klikke på ikonet GoToMeeting i dokken, klikke på knappen Mine møder og logge ind ved at indtaste dine kontooplysninger og klikke på knappen Log ind. Derefter skal du vælge det møde, som du ønsker at starte, i dialogboksen Mine møder - GoToMeeting og klikke på Start.
Kan jeg bruge GoToMeeting sammen med e-mail- eller chat-applikationer?
Det er nemt at indlede møder via Microsoft Outlook og andre populære e-mail- og chat-applikationer, for GoToMeeting kan integreres i disse programmer.
Hvordan gemmer jeg chat-sessioner fra mine møder?
Under menuen Filer vælges Gem chat-log... Dette åbner vinduet "Gem chat-log i en fil", der giver dig mulighed for at gemme den på din computer.
Hvordan deler jeg en applikation og intet andet?
På en PC

En underviser kan dele en enkelt applikation ved at højreklikke på ikonet til skærmdeling på kontrolpanelets fanerække og derefter vælge den applikation, der skal deles fra listen over viste applikationer.


På Mac

Da specifik deling af skærm endnu ikke er tilgængelig for Mac-brugere, anbefaler vi, at du lukker enhver applikation, som du ikke ønsker at dele, inden du indleder deling af skærm.
Hvad gør jeg, hvis mine deltagere ikke kan se min skærm?
Skærmdeling skal slås til, efter du har startet et møde. Når GoToMeeting starter, er den slået fra for at undgå, at tidlige deltagere kan se dine forberedelser.

Klik på Vis min skærm i arrangør-kontrolpanelet for at aktivere deling af skærm.

Hvis deltagerne stadig ikke kan se din skærm, bedes du kontakte Global kundesupport.
Tilbage til toppen

Afhold et webinar

Hvad kan jeg bruge GoToWebinar til?
Med GoToWebinar kan du nemt arrangere, gennemføre og overvåge store webinars og online arrangementer hvor som helst og når som helst med op til 1.000 deltagere.

Tilmelding: Målret undervisningen og se hvem dit publikum er med en GoToWebinar tilmeldingsside. GoToWebinar administrerer tilmeldingerne for dig og sender e-mailpåmindelser til deltagerne før webinaret.

Præsentation: Tiltræk flere deltagere ved at præsentere online og reducere rejseomkostninger. Engager dine webinar-deltagere med interaktive undersøgelser, spørgeskemaer samt spørgsmål og svar.

Nyttig rapportering: Se hvilke kundeemner der er mest interessante ved at downloade GoToWebinar deltagerprofilen, der giver dig en detaljeret liste over webinar-deltagere sorteret efter deres grad af engagement. GoToWebinar rapporter gør også rede for webinar-deltagelse, tilbagemeldinger fra publikum og webinarets overordnede succes, og hjælper dig dermed til at forbedre dine webinarer.
Hvordan kommer jeg i gang med at bruge GoToWebinar?
GoToWebinar kan konfigureres på få minutter. Det er nemt at lære og nemt at bruge. Tilmeld dig og få din gratis prøve nu. Efter den hurtige automatiske opsætning, kan du begynde med det samme.
Skal jeg være ved min computer for at afholde et webinar?
Nej. Du kan afholde et webinar fra en hvilken som helst computer med internetadgang.

Sådan afholdes et planlagt webinar: Log ind med din kontos e-mail og din adgangskode på www.gotowebinar.co.uk. Dine planlagte webinars kan ses på en liste under Mine webinars - klik blot på knappenStart webinar ved siden af det møde, du ønsker at starte.

Sådan afholder du et improviseret webinar: Klik på knappen Afhold et webinar på www.gotowebinar.com og indtast din kontos e-mail og adgangskode. På følgende side klikker du på knappen Webinar nu. Dit webinar starter omgående.

For at invitere deltagere til dit webinar: Klik på knappen Inviter andre på kontrolpanelet. Der åbnes et vindue med instruktioner, som du kan e-maile, sende i chatbeskeder eller formidle til dine deltagere over telefonen.

Sådan planlægges et webinar: Når du er logget ind på din konto, vælger du Planlæg webinar fra den venstre navigationsmenu. Udfyld information for dit webinar og klik på knappen Planlæg.
Hvordan starter jeg et improviseret webinar?
På en PC

Højreklik på systembakke-ikonet for GoToMeeting, vælg Webinar nu... og log ind ved at indtaste dine kontooplysninger og klikke på knappen Log ind. Dit webinar starter og GoToWebinar kontrolpanelet vises på højre side af din desktop. Invitationsmulighederne fremkommer i panelet Inviter andre.


På Mac

Klik blot på ikonet GoToMeeting i docken, vælg knappen Webinar nu og log ind ved at indtaste dine kontooplysninger og klikke på knappen Log ind. Dit webinar starter og GoToWebinar kontrolpanelet vises i højre side på din desktop. Invitationsmulighederne vises i panelet Inviter andre.

Bemærk: Improviserede webinars kan have op til 200 deltagere
Hvad gør jeg, hvis mine deltagere ikke kan høre mig eller se min skærm?
Både lyd- og skærmdeling skal slås til, når du starter dit webinar. Når GoToWebinar starter er begge dele slået fra for at undgå, at tidlige deltagere kan høre og se dine forberedelser.

For at aktivere lyd for dine deltagere skal du trykke på *1 på din telefon eller Start udsendelse øverst i kontrolpanelet for arrangør. (Knappen Start udsendelse vises når du bruger mikrofon og højttalere, og når du indtaster lyd-PIN samtidig med at telefon anvendes).

Klik på Vis min skærm i arrangør-kontrolpanelet for at aktivere deling af skærm.

Hvis deltagere ikke kan høre dig eller se din skærm, kan du kontakte vores globale kundesupport.
Hvad er en arrangør?
En arrangør er en person med en GoToWebinar konto, der planlægger, starter, administrerer og afslutter et webinar. En arrangør kan også udpege andre deltagere som arrangører eller paneldeltagere. Når et webinar starter, er den indledende arrangør som standard vært og kan enten begynde præsentationen eller overlade lederrollen til enhver anden arrangør eller paneldeltager.
Hvad er en paneldeltager?
En paneldeltager er en person, der præsenterer og/eller besvarer de spørgsmål, der modtages i løbet af et webinar. En paneldeltager kan blive tildelt lederrollen når som helst under et webinar og kan som standard tale i konferenceopkaldet. Paneldeltagere behøver ikke have en GoToWebinar konto for at deltage i webarrangementer.
Hvad er en underviser?
Underviseren er den person, der viser sit skrivebord til webinarets publikum. Arrangøren af et webinar er altid udpeget som den første underviser. Underviserrollen kan dernæst overlades til en anden arrangør, paneldeltager eller almindelig deltager.

Undervisere kan vise hele deres skrivebord, en tom skærm (uden ikoner eller proceslinje) eller et særligt applikationsvindue til alle webinar-deltagere. Undervisere kan når som helst vælge at afbryde visningen af deres skriveborde eller applikationer midlertidigt. Undervisere kan give andre arrangører eller paneldeltagere mulighed for også at styre underviserens mus og tastatur.
Hvad er en deltager?
En deltager er en person, der kan se underviserens skærm, men som fra starten har sin mikrofon slået fra, for at minimere baggrundsstøj, der kan forstyrre præsentationen.

Arrangøren kan slå mikrofonen til for op til 25 deltagere (herunder paneldeltagere og andre arrangører), hvad enten de er tilsluttet via telefon eller anvender VoIP. Hvis flere deltagere ønsker at tale, skal et tilsvarende antal deltagere først slå deres aktiverede mikrofon-lydforbindelse fra, eftersom kun 25 deltagere kan have mikrofonen slået til på én gang.

Deltagere behøver ikke have en GoToWebinar konto for at deltage i webarrangementer.
Hvordan kan jeg tilpasse mit webinars tilmeldingsside?
På siden Administrer webinar klikker du på linket Rediger fra sektionen med registreringsformularen. Du kan dernæst enten tilføje forudkonfigurerede spørgsmål eller oprette nye spørgsmål til din registreringsside. Du kan også inkludere dit eget logo på alle webinar-sider og i alle e-mails ved at klikke på Rediger fra Branding og tema-sektionen på siden Administrer webinar.
Hvordan fører jeg tilsyn med mine deltagere under et webinar?
Med GoToWebinar Dashboard kan Webinar-arrangører med et enkelt blik på de to bjælker på toppen af skærmen, se mønstre i deltagelsen og føre tilsyn med deltagernes engagement. Grønne bjælker indikerer, at webinaret er en succes, mens gule og røde bjælker indikerer, at der er plads til forbedringer. Du kan også når som helst se antallet af åbne spørgsmål og hænder, der er rakt i vejret. (På nuværende tidspunkt er denne funktion ikke tilgængelig for Mac-brugere).
Hvordan downloader jeg GoToWebinar rapporter?
Klik på rapportlinks på siden webinar-historik for at evaluere om webinaret var vellykket og se deltagernes profiler. Alle webinar-rapporter er også tilgængelige under sektionen Mine rapporter i GoToWebinar i .xls- eller .csv-format, så de nemt kan overføres til dit CRM-program.
Hvordan adskiller en chat sig fra spørgsmål og svar?
Chatten lader arrangører sende private beskeder til paneldeltagere eller udsende beskeder til alle deltagere. Funktionen Spørgsmål og svar lader deltagerne sende beskeder med spørgsmål til arrangørerne og paneldeltagerne, der kan svare privat eller til alle.
Hvordan gemmer jeg sessions med spørgsmål og svar fra mine webinars?
Spørgsmål og svar fra hvert webinar gemmes automatisk og er klar til visning under Deltagerrapporter to timer efter webinarets afslutning. Deltagerrapporten er tilgængelig on demand i 90 dage. For at få adgang til denne rapport skal du logge ind på din GoToWebinar konto og klikke på Generer rapporter. Vælg Deltagerrapport og dernæst det ønskede webinar.
Kan jeg give tilladelse til at en med-arrangør hjælper mig med et webinar?
Ja. Arrangører kan invitere ekstra undervisere til et webinar som paneldeltagere. Under et webinar kan paneldeltagere tale med publikum eller dele web-indhold fra deres egne skriveborde.
Kan jeg godkende tilmeldinger til et webinar, før jeg lader de tilmeldte personer deltage?
Ja. Funktionen til godkendelse af tilmeldinger lader arrangørerne se alle de tilmeldte og godkende dem, før login-oplysningerne til webinaret sendes ud.
Kan jeg tegne og markere under en præsentation?
Ja. GoToWebinar lader arrangører og paneldeltagere bruge anmærkningsværktøjer til at markere elementer i deres præsentation. Disse værktøjer inkluderer markør, pen, spotlight og pil. (Denne funktion er i øjeblikket kun tilgængelig for Mac-brugere, der deltager i webinars afholdt fra en PC).
Kan jeg afholde rundspørger og undersøgelser blandt mine deltagere?
Ja. Arrangører kan via siden Administrer webinar oprette rundspørger og undersøgelser før et webinar startes. GoToWebinar arrangører kan lancere pop op-rundspørger under et webinar og arrangere en undersøgelse, som gennemføres med det samme efter en webinar-session eller i opfølgende e-mails til deltagere.
Kan jeg inkludere PowerPoint-filer?
Med GoToWebinar-skærmdeling er der intet behov for at uploade din præsentation før arrangementet. Du skal blot åbne præsentationen på dit skrivebord og dele din skærm.

Hvis du ønsker at sende dem som reference til deltagere, kræver det en filoverførsel. GoToWebinar har i øjeblikket ikke denne funktion.
Har GoToWebinar en funktion til filoverførsel?
GoToWebinar har i øjeblikket ikke denne funktion.
Kan jeg overtage styringen af en deltagers skrivebord?
Ja, men kun hvis de giver dig tilladelse. For at man kan overtage styringen af en deltagers tastatur og mus, skal man være den aktive underviser.
Hvordan deler jeg en applikation og intet andet?
En webinar-underviser, der benytter PC, kan dele en enkelt applikation ved at højreklikke på ikonet til skærmdeling på kontrolpanelets fanerække og derefter vælge den applikation, der skal deles fra listen over viste applikationer.

Da specifik deling af skærm endnu ikke er tilgængelig for Mac-brugere, anbefaler vi, at du lukker enhver applikation, som du ikke ønsker at dele, inden du indleder deling af skærm.
Tilbage til toppen

Afhold en klasse

Hvordan kommer jeg i gang med at bruge GoToTraining?
GoToTraining kan konfigureres på få minutter. Det er nemt at lære og nemt at bruge. Tilmeld dig og få din gratis prøve nu. Efter den hurtige automatiske opsætning, kan du begynde med det samme.
Skal jeg være ved min computer for at afholde en træningssession?
Nej, sådan gør vi ikke. Du kan afholde en træningssession fra enhver computer med adgang til nettet. Du skal blot logge ind med din kontos e-mail og adgangskode.

Sådan afholder du en træningssession: Dine planlagte træningssessioner angives under Mine træningssessioner - du skal blot klikke på knappen Start træning ved siden af den session, som du ønsker at starte.

Sådan planlægger du en træningssession: Vælg Planlæg en træning fra den venstre navigationsmenu, når du har logget ind på din konto. Udfyld informationerne om sessionen og klik på knappen Planlæg for at tilpasse din træning og invitere deltagere.
Hvordan planlægger jeg en træningssession?
På en PC

For at planlægge en træningssession på forhånd skal man højreklikke på systembakke-ikonet GoToMeeting i nederste højre hjørne af skærmen, vælge Planlæg træning... og logge ind ved at indtaste sine kontooplysninger og klikke på knappen Log ind. Indtast derefter oplysningerne om din træningssession i dialogboksen Planlæg træning og klik på knappen Planlæg.

Hvis du bruger Microsoft Outlook, har du mulighed for at invitere deltagere via en Outlook kalenderaftale.


På Mac

For at planlægge en træningssession på forhånd skal man klikke på ikonet GoToMeeting i dokken, vælge Planlæg et møde... og logge ind ved at indtaste sine kontooplysninger og klikke på knappen Log ind. Indtast derefter oplysningerne om din træningssession i dialogboksen Planlæg træning og klik på knappen Planlæg.
Hvordan starter jeg en planlagt træningssession?
På en PC

For at starte en tidligere planlagt træningssession, skal man højreklikke systembakke-ikonet GoToMeeting, vælgeMin træning og logge ind ved at indtaste sine kontooplysninger og klikke på knappen Log ind. Derefter skal du vælge den træningssession som du ønsker at starte i dialogboksen Min planlagte træning og klikke på Start.


På Mac

For at starte en tidligere planlagt træningssession, skal man klikke på ikonet GoToMeeting i dokken, klikke på knappen Min træning og logge ind ved at indtaste sine kontooplysninger og klikke på knappen Log ind. Vælg derefter den træningssession, som du ønsker at starte i dialogboksen Min træning - GoToTraining og klik på Start.
Hvordan deler jeg en applikation og intet andet?
På en PC

En arrangør kan dele en enkelt applikation ved at højreklikke på ikonet til skærmdeling på kontrolpanelets fanerække og derefter vælge den applikation, der skal deles fra listen over viste applikationer.


På Mac

Da specifik deling af skærm endnu ikke er tilgængelig for Mac-brugere, anbefaler vi, at du lukker enhver applikation, som du ikke ønsker at dele, inden du indleder deling af skærm.
Kan jeg forøge antallet af elever, der tillades i en træningssession?
Hver enkelt GoToTraining-arrangør kan invitere op til 25 eller 200 deltagere pr. træningssession, afhængigt af det GoToTraining-abonnement, der vælges på indkøbstidspunktet. Hvis du ønsker at ændre dit abonnement, skal du logge ind på din konto og klikke på Min konto i venstre navigationslinje og dernæst vælge Valg af abonnement.

For større arrangementer med op til 1.000 deltagere, bør du overveje GoToWebinar.
Kan GoToTraining integreres med applikationerne fra Learning Management System (LMS)?
Ja, GoToTraining kan integreres med en række LMS-applikationer. GoToTraining anvender åbne API'er, så alle og enhver kan udvikle programmer, der integrerer med GoToTraining. Besøg vores Integrationsmarkedsplads for at få mere at vide.
Hvad skal jeg gøre hvis mine elever ikke kan se min skærm?
Deling af skærm skal slås til, efter du har indledt træningen - deling er fra starten slået fra i GoToTraining for at forhindre at deltagere, der ankommer tidligt, kan se dine forberedelser.

Klik på Vis min skærm i arrangør-kontrolpanelet for at aktivere deling af skærm.

Hvis deltagerne stadig ikke kan se din skærm, bedes du kontakte Global kundesupport.
Kan eleverne få adgang til mine træningsmaterialer inden, under og efter en træningssession?
Ja. Du kan nemt tilknytte træningsmaterialer fra Indholdsbiblioteket til individuelle træningssessioner og give adgang til deltagere inden, under eller efter sessionen.
Kan jeg afkræve betaling for mine kurser gennem GoToTraining?
Ja! Funktionen GoToTraining RevStream gør det muligt at behandle betalinger gennem integration med PayPal™-tjenester. Når det er konfigureret, kan undervisere opkræve betaling for deres træningssessioner og administrere betalinger gennem GoToTraining.

Hvis du ønsker yderligere oplysninger, kan du læse vores Ofte stillede spørgsmål vedrørende Betalingsopkrævning for træning nedenfor.
Hvad er en arrangør?
En arrangør er en person med en GoToTraining-konto, som planlægger, indleder, administrerer og afslutter en træningssession. Når træningssessionen starter, er den indledende arrangør den primære underviser og kan eventuelt begynde præsentationen eller overlade lederrollen til enhver anden deltager.
Hvad er en underviser?
Underviseren er den person, som deler sin skærm på et vilkårligt tidspunkt under en session. En underviser bestemmer endvidere, hvem der har tilladelse til at bruge anmærkningsværktøjerne og dele tastatur- og musestyring. Arrangøren af et webinar er altid udpeget som den første underviser. Rollen som underviser kan siden videregives til enhver anden deltager.
Hvad er en deltager?
En deltager er enhver person, der slutter sig til en træningssession og som ikke er en arrangør. Deltagere har ikke brug for GoToTraining-konti for at deltage i online-træningssessioner.
Hvilke funktioner har betalingssystemet RevStream?
RevStream giver dig mulighed for at administrere registreringsgebyrer via GoToTraining-hjemmesiden, så du kan effektivisere administrationsprocessen - og øge indtjeningen.

Med aktiveret RevStream kan du indstille en pris for din session, acceptere betaling i flere valutaer, modtage betalinger til din PayPal-konto og administrere delvise og fulde refunderinger, hvis du har behov for at annullere en persons registrering.

Registrerede brugere kan betale online med de vigtigste kreditkort (Visa, MasterCard, Discover og American Express) eller via PayPal.
Skal min virksomhed have en PayPal-konto for at jeg kan bruge RevStream?
Ja. Du eller din virksomhed skal have en bekræftet og verificeret PayPal-konto for at drage fordel af RevStream-betalingssystemet. Vi anbefaler, at du bruger en Business eller Premier PayPal-konto, så dine kunder ikke behøver en PayPal-konto for at gennemføre betalinger.


Du kan få mere at vide om de forskellige typer af PayPal-konti på PayPal-websiden.
Skal mine kunder have PayPal-konti? Hvilke betalingsmetoder accepteres? Kan jeg også modtage checks?
Hvis du har en Business eller Premier PayPal-konto, kan dine kunder betale online med de vigtigste kreditkort (Visa, MasterCard, Discover og American Express) eller via PayPal. Hvis du har en personlig PayPal-konto, kan de kun betale online via PayPal.

Undervisere, som ønsker at acceptere andre betalingsmetoder som f.eks. kontanter eller checks, kan behandle disse betalinger separat og derefter manuelt markere de pågældende tilmeldte som "betalt", og systemet registrerer dem til sessionen.
Hvad hvis jeg ønsker at give en tilmeldt person gratis adgang?
Hvis du ønsker at afstå fra at opkræve betaling fra en tilmeldt person, kan du manuelt markere dem som "betalt" og systemet tilmelder dem derefter sessionen.
Findes der yderligere påkrævede gebyrer for behandling af betalinger?
RevStream-betalingssystemet er indbygget i GoToTraining, så der er ikke behov for at købe det separat. Der opkræves dog et servicegebyr, når funktionen bruges. Udover standardgebyrer fra PayPal*, opkræver Citrix et forbrugsgebyr på 1,9% for hvert tilmeldingsgebyr med et loft på $9,95 pr. tilmelding, eller med det loft, der er indstillet for den valuta, som du har valgt. Alle gebyrer fratrækkes automatisk fra din PayPal-konto på transaktionstidspunktet.

Hvis dine træningssessioner for eksempel koster $100 pr. person, fratrækker Citrix $1,90, når en tilmeldt person betaler gebyret gennem GoToTraining. Hvis dine træning koster mere end $524, fratrækkes der en fast pris på $9,95 pr. person.

*De typiske PayPal-takster er 2,9% + $0,30 pr. transaktion, med mindre andet er aftalt med PayPal.

Se venligst PayPal-politikken vedrørende gebyrer.
Hvordan kommer jeg i gang med at bruge RevStream-betalingssystemet?
Når du har oprettet en GoToTraining-konto, kan du konfigurere RevStream ved at knytte din GoToTraining-konto til din PayPal-konto. Vi anbefaler, at du bruger en Business eller Premier PayPal-konto, så dine kunder ikke behøver en PayPal-konto for at gennemføre betalinger.

Endvidere skal din PayPal-konto bekræftes og verificeres i henhold til de påkrævede procedurer fra PayPal for at integrationen fungerer. Hvis ikke din PayPal-konto er verificeret, skal du logge ind på din PayPal-konto, klikke på Bliv verificeret i feltet Status under dit navn og følge de instruktioner der vises. Verificeringsprocessen fra PayPal varierer afhængigt af land eller region, men i USA verificeres man ved at knytte sin bankkonto til sin PayPal-konto.

Det er nemt at konfigurere RevStream på GoToTraining-hjemmesiden med en verificeret PayPal-konto. Log ind, klik på Min træning og vælg Indstillinger. Gå derefter videre til sektionen Betalinger og følg instruktionerne. Hvis du er medejer af en konto for flere brugere, skal du bede din organisations kontoadministrator om at konfigurere den for dig.
Hvordan inviterer jeg elever til min kommende træningssession?
Hvis du bruger Microsoft Outlook, har du mulighed for at invitere deltagere via en Outlook kalenderaftale, efter du har planlagt sessionen. Hvis du bruger en anden e-mail-applikation, kan du invitere personer ved at kopiere og indsætte træningsinformationerne i en e-mail.

En anden mulighed er at lade personer tilmelde sig kommende sessioner via et online-kursuskatalog.
Kan jeg lagre indhold, som jeg ønsker at bruge i mine træningssessioner?
Ja. Hver enkelt arrangør har en lagerplads på 2,0GB i indholdsbiblioteket til filer, weblinks, tests og bedømmelser.
Kan jeg give eleverne adgang til træningsmaterialer forud for træningssessionen?
Ja. Du skal ikke længere bekymre dig om at sende e-mails med dokumenter til studerende forud for dine træningssessioner. Du kan nemt tilknytte træningsmaterialer fra indholdsbiblioteket til individuelle træningssessioner og give adgang til deltagere inden, under eller efter sessionen.
Hvordan fører jeg tilsyn med mine deltagere under en træningssession?
Med GoToTraining Dashboard kan arrangører med et enkelt blik på de to bjælker på toppen af skærmen se mønstre i deltagelsen og føre tilsyn med deltagernes engagement. Grønne bjælker angiver succes, gule og røde bjælker angiver muligheder for forbedring. Du kan også holde øje med antallet af udleverede rundspørger og tests og til enhver tid se antallet af hænder, der er rakt i vejret. (På nuværende tidspunkt er denne funktion ikke tilgængelig for Mac-brugere).
Hvordan genererer jeg GoToTraining-rapporter?
Rapporterne kan genereres fra menuen Generer rapporter i GoToTraining-administrationscentret. Du kan også køre visse rapporter som f.eks. Tilmeldingsliste, når du gennemser detaljerede oplysninger om sessionen.
Hvordan finder jeg ud af, hvem der deltog i mine træningssessioner?
Du kan køre en Deltagerrapport, som formidler nærmere oplysninger om din sessions deltagere, inklusive oplysninger om tilmeldinger og hvor længe de deltog i sessionen.
Hvordan kan jeg se testresultater?
Arrangører kan bruge Testrapporten til at gennemgå detaljerede oplysninger fra tests, herunder oplysninger om hvem der deltog, hvordan de klarede sig og hvornår de gennemførte testen.
Hvordan administrerer jeg elevernes valgmuligheder?
Mange deltagerindstillinger, inklusive chatprivilegier og retten til at række hånden i vejret, kan administreres under menuen Indstillinger på toppen af skærmen. Du skal blot vælge og fravælge for at slå indstillingerne til og fra.
Kan jeg godkende personer, der melder sig til træning, inden jeg giver dem tilladelse til at deltage?
Ja. Når du opretter registreringsformularen kan du godkende eller afvise personer, der melder sig til træning ved at vælge Efter godkendelse.
Kan jeg afholde rundspørger og tests med mine elever?
Ja. Arrangører kan, inden træningssessionen begynder, oprette rundspørger og tests via siden Min træning. Arrangører kan indlede rundspørger og tests ved at vælge dem i ruden Rundspørger og tests på instrumentbrættet.
Tilbage til toppen

Sådan bruger du lyd

Hvordan fungerer de indbyggede lydfunktioner og koster de noget?
GoToMeeting, GoToWebinar og GoToTraining omfatter integreret gebyrbaseret telefon og VoIP-lyd uden ekstra omkostninger for dig. Du kan vælge udelukkende at bruge gebyrbaseret telefonlyd eller VoIP, eller lade deltagerne vælge mellem begge muligheder.


Alle mødedeltagere kan ringe til det gebyrbaserede telefonnummer. Ved opkald til dette gebyr-baserede telefonnummer opkræves deltagerne deres almindelige udenbys-takst for samtaler, ligesom hvis de foretog et sædvanligt udenbys-opkald.


Du og dine deltagere kan også tale gratis ved at vælge Mikrofon og højtalere. Denne gebyrfri VoIP (Voice over Internet Protocol) giver mødedeltagere mulighed for at overføre og modtage lyd via nettet ved hjælp af mikrofon og højttalere, der er sluttet til deres computere. (Et USB-headset anbefales).


Alle deltagere i GoToMeeting og GoToTraining har som udgangspunkt taleprivilegier. Arrangører og diskussionsdeltagere i GoToWebinar får indledningsvist adgang til Lobby-funktionen, hvor de kan tale med hinanden, uden at deltagerne kan høre dem, indtil arrangøren klikker på Start udsendelse. Deltagernes lydforbindelse slås fra indtil arrangørerne klikker på Start udsendelse, hvorefter de kan lytte til webinaret.
Kan man få integrerede lydtjenester via gebyrfri telefon? Hvordan tilmelder jeg mig?
Ja! Med vores Gratisnumre-tjeneste kan du give dine deltagere mulighed for at ringe op via VoIP, gebyr-baseret eller gebyrfri telefonkonference, uden behov for yderligere udstyr. Ved ikke at være nødt til kun at bruge gebyrfri løsninger kan du spare penge, mens du stadig har mulighed for at tiltrække deltagere, som ikke vil betale for et opkald til national telefontakst.

Hvis du ønsker at købe Gratisnumre integreret, gratis telefonservice med numre i mere end 50 lande, eller hvis du har spørgsmål omkring vores forbedrede lydfunktioner, så er du velkommen til at ringe på 80 83 00 62.
Hvor mange personer kan snakke sammen på én gang under opkaldet?
Med integreret gebyrbaseret og VoIP-lyd, kan op til 25 deltagere modtage lyd og tale på samme tid i GoToMeeting og GoToWebinar. Dette er også tilfældet, når du bruger Gratisnumre, gratis telefonservice.

Alle 200 personers lydforbindelse kan åbnes, så de kan snakke samtidigt i GoToTraining. (Dette er en kombination af VoIP- og telefondeltagere).
Kan jeg slå mikrofon-lyden til og fra for alle deltagere på én gang?
GoToMeeting: Du kan slå mikrofon-lyden til og fra for alle deltagere individuelt eller på samme tid.

GoToWebinar: Du kan slå alle deltagernes lyd fra på samme tid, men du kan ikke slå alle deltagernes lyd til på samme tid. Du kan endvidere slå mikrofon-lyden for op til 25 deltagere fra og til individuelt.

GoToTraining: Du kan slå mikrofonen til og fra for alle deltagere på samme tid.
Kan jeg slå mikrofon-lyden til/fra for individuelle deltagere?
Ja. Du kan slå mikrofonen til/fra for individuelle deltagere, hvis de har indtastet deres lyd-PIN; klik blot på ikonet med mikrofon eller telefon ved siden af deres navn på deltagerlisten.
Kan jeg bruge mine egne gratis telefonopkaldsnumre til alle mine møder, webinars og træningssessioner?
Ja. Som arrangør kan du nemt justere dine indstillinger for konferencekald på siden Min konto.

Vælg indstillingen Privat konferenceopkaldstjeneste under Konferenceopkaldstjeneste. Indtast derefter din gratis telefontjenestes adgangsnummer og adgangskode i felterne Arrangør telefonnummer og adgangskode. Indtast din gratis telefontjenestes deltageradgangsnummer og adgangskode i felterne Diskussionsdeltager og Deltager.
Tilbyder LogMeIn selvstændig lydkonference?
Ja! Vi tilbyder OpenVoice lydtjenester til pålidelige konferenceopkald. OpenVoice er anderledes end andre konferenceopkaldstjenester, fordi den er så nem at bruge - fra konferencerum, som altid er tilgængelige uden behov for reservation, til webbaseret styring. Enhver kan arrangere et konferenceopkald uden behov for dyre tredjeparts-administratorer. Få mere at vide på www.openvoice.com.
Hvilken mikrofon-/højttalerkonfiguration anbefaler I for den bedste lydkvalitet ved brug af VoIP?
For den optimale lydkvalitet, anbefaler vi et USB-headset forbundet med din computer eller USB-høretelefoner og selvstændig mikrofon forbundet med din computer. Analoge versioner er okay, men ikke ideelle. Vi har ikke haft gode resultater med at bruge mikrofoner og højttalere, som er integreret i en laptop eller et USB-webkamera.
Kan jeg teste kvaliteten af mikrofonen og højttalerne før mødet?
Ja. Højreklik blot på systembakke-ikonet for GoToMeeting, vælg Præferencer, vælg dernæst Lyd og vælg de enheder, du ønsker at teste fra dropdown-menuerne.
Hvor kan jeg få hjælp til mine lydproblemer?
Hvis ingen kan høre dig, er her nogle hurtige råd:

-Har du ringet op til det korrekte nummer? Prøv at ringe op til konferencen igen.

-Dobbelttjek, at du har valgt de rette indstillinger for lyd. For eksempel kan du ikke anvende mikrofon og højttalere, når du har valgt "Brug telefon".

-Har du startet udsendelsen? Hvis du bruger GoToWebinar telefonkonference, skal du klikke på Start udsendelse på kontrolpanelet for arrangør eller *1 på din telefons tastatur for at starte konferencen.

-Er de rette lydenheder valgt under GoToMeeting Præferencer (eller under Lyd på Mac)?

-Hvis du bruger en mikrofon med en knap til at slå lyd til/fra, er din mikrofons lyd da slået fra?

-Er dine deltageres højttalerlydstyrke sat for lavt?

-Hvis du bruger mikrofon og højttalere, er din internetforbindelse da for langsom? (Vi anbefaler en bredbånds-internetforbindelse for VoIP-transmission).


Hvis du stadig har problemer med lyden, kan du kontakte vores globale kundeservice.
Tilbage til toppen

Optagelse og afspilning

Hvordan optager jeg et møde, et webinar eller en klasse?
På kontrolpanelet for arrangør klikker du på menuen Se og vælger Optagelse for at åbne panelet for optagelse. Klik på knappen Indstillinger på optagelsespanelet og bekræft, at dine lyd- og videoindstillinger er opsat korrekt. KlikOK for at gemme nye indstillinger. Klik derefter på knappen Start optagelse for at begynde optagelsen.

Klik på Stop optagelse for at pause eller stoppe optagelsen helt. Hvis du klikker på Start optagelse igen, fortsætter optagelsen, og den gemmes i samme fil.

Bemærk: Optagelsen af lyden begynder, når arrangøren klikker på Start optagelse; men optagelsen af skærmen starter ikke, før underviseren begynder at vise sin skærm.
Hvordan optager jeg lyden ved hjælp af de indbyggede lydfunktioner?
For at optage lyddelen af møderne ved hjælp af telefon- eller VoIP-funktionerne i GoToMeeting, skal der være installeret et lydkort på din computer. (Hvis du kan afspille og høre musik på din computer, har du et lydkort). Lyden, som du og dine deltagere sender over telefonen eller VoIP (ved hjælp af en mikrofon forbundet til din computer), vil så blive optaget automatisk, når du klikker på knappen Start optagelse.
Kan jeg optage et møde, et webinar eller en klasse ved hjælp af min egen lydtjeneste?
Ja! For at optage lyd ved hjælp af en anden lydtjeneste end de integrerede lydfunktioner i GoToMeeting, skal du have et lydkort og en enhed til optagelse af lyd, såsom en mikrofon. Hvis du optager en telekonference, kan du anbringe mikrofonen ved siden af telefonen eller tilslutte en adapter mellem din telefon og linjeindgangen på din computers lydkort.
Kan jeg optage de webcam-videostreams, som vises under et møde, et webinar eller en klasse?
Videooptagelse er for øjeblikket ikke muligt med vores HDFaces-funktion. Men du kan stadig optage skærmdelingen og lyddelen under dit møde.
Kan Mac-brugere se et møde, et webinar eller en klasse, som er optaget på en PC?
Ja, Mac-brugere kan se møder, som er optaget af PC-brugere, men kun hvis filerne med optagelserne af møderne er blevet konverteret til Windows Media-formatet. Denne indstilling skal foretages af arrangøren, før optagelsen af mødet påbegyndes.
Hvordan konverterer jeg optagelser til Windows Media Player-formatet?
For at en PC-brugers møde-optagelse konverteres til Windows Media Player-formatet, skal mødearrangøren vælgeKonvertér til Windows Media Player-fil i dialogboksen for Optagelsesindstillinger, før mødet optages.

For at få adgang til denne mulighed, skal man højreklikke på systembakke-ikonet GoToMeeting, vælge Indstillinger og dernæst Optagelse. Hvis du har et møde åbent skal du klikke på Fil i toppen af kontrolpanelet, vælgeIndstillinger og derefter Optagelse. Vælg derefter Konverter til Windows Media Player-fil.

GoToMeeting konverterer så optagelsen af mødet til en Windows Media Player-fil efter mødet er slut, for at undgå at computerens hastighed reduceres under mødet.
Hvordan gemmer jeg en optagelse af et møde, et webinar eller en klasse?
Optagelser gemmes automatisk til den sti, der specificeres under optagelsesfanen i dine GoToMeeting-indstillinger, når du afslutter eller forlader et møde. Møder, der ikke er planlagt, vil blive navngivet med datoen og tidspunktet plus ordene "Meet Now", hvorimod planlagte møders filnavn vil indeholde mødetemaet. Bemærk, at du kan ændre placeringen, hvor du ønsker at gemme en optagelse, når du har klikket på knappen Optag. Hvis du ikke kan finde din optagelse, skal du kontrollere den sti der angives i ruden "Gem i:" under optagelsesindstillingerne.
Hvor gemmes mine optagelser?
Standarddestinationen for optagelser af møder er mappen Mine dokumenter på PC og /Brugere/Dokumenter/Optagelser på Mac. Du kan ændre destinationen, men det skal gøres inden du begynder optagelsen. Vi anbefaler, at den valgte placering har mindst 1,0GB ledig plads til optagelsen.
Hvordan afspiller jeg et møde, et webinar eller en klasse, som jeg lige har optaget?
Hvis du ikke allerede har gjort det, skal du afslutte det møde, som du er ved at optage. GoToMeeting gemmer automatisk din fil, og tilføjer datoen og tidspunktet efter det navn, som du gav mødet, da du planlagde det. Improviserede møder vil blive navngivet med datoen og tidspunktet for mødet, efterfulgt af "Meet Now".

Naviger til mappen, som er angivet i feltet Gem i: under fanen Indstillinger optagelse.

Klik på filnavnet for at starte afspilningen.

Maksimer fremviseren for bedste afspilningskvalitet.

*For at se et møde som er optaget i GoToMeeting-formatet, skal du enten have GoToMeeting installeret, eller downloade GoToMeeting-codec'et fra http://www.gotomeeting.com/codec.

**For at se et møde, som er optaget i Windows Media-formatet, bliver du nødt til at vente, indtil konverteringsprocessen er afsluttet. GoToMeeting konverterer optagelsen af mødet til en Windows Media Player-fil efter mødet er slut, for at undgå at computerens hastighed reduceres under mødet.
Kan jeg redigere en optagelse?
GoToMeetings optagelse og afspilning af skrivebord giver dig mulighed for at optage og bevare møder præcis sådan som de fandt sted. Du kan bruge din foretrukne redigeringssoftware til at redigere de pågældende filer.
Kan jeg sende en optagelse via e-mail?
Afhængigt af størrelsen, kan optagelser af møder pakkes og sendes via e-mail eller FTP, eller lægges ud på en hjemmeside. Modtagerne skal have Windows Media 9.0 eller nyere for at se optagelser af møder på en PC. Hvis mødet sendes i GoToMeeting-formatet, skal modtagerne enten have GoToMeeting-softwaren på deres computer eller installere GoToMeeting codec'et fra http://www.gotomeeting.com/codec.

Bemærk: Mac-brugere kan kun se PC-møder, hvis de blev optaget i Windows Media-formatet og skal muligvis klikke på en knap for at installere Windows Media-komponenter til QuickTime, inden visningen.
Tilbage til toppen

Sikkerhed

Er GoToMeeting, GoToWebinar og GoToTraining løsninger sikre?
Ja, dine online-møder, webinars og træningssessioner er helt private og sikre. Alle vores løsninger omfatter Secure Sockets Layer (SSL) og 128-bit Advanced Encryption Standard (AES) kryptering fra start til slut. Der lagres ingen ukrypterede informationer på vores system.
Hvordan fungerer GoToMeeting, GoToWebinar og GoToTraining med firewalls?
Vores løsninger bruger HTTP til udgående forbindelser for at muliggøre sessioner med deling af skærm, uden at de blokeres af virksomhedens firewall. I de fleste tilfælde kan arrangører og deltagere oprette forbindelse til serverne uden at skulle ændre firewall-indstillingerne.
Kan min computer blive inficeret med virus når jeg downloader softwaren eller deltager i sessionen?
Nej, hverken arrangører eller deltagere kan modtage eller blive udsat for virus ved at downloade vores software. Vi overvåger konstant vores udviklingsmiljø for virusser og malware, og al vores software, som kan downloades, er digitalt signeret for at forhindre forfalskning fra tredjeparter. Advarselsmeddelelsen som kunder eventuelt ser, når de installerer software, er en standardmeddelelse, der vises af deres browser, hver gang de downloader eksekverbare filer.
Skal jeg indstille min browser til at acceptere cookies for at kunne bruge jeres webside?
Du kan søge på vores webside uden at have aktiveret cookies. Hvis du har behov for at logge ind på en eksisterende konto, skal du dog justere din browsers indstillinger for beskyttelse af oplysninger til at acceptere cookies. Vi bruger primært cookies for at kunne udstyre dig med sikker adgang til din konto.
Tilbage til toppen

Fakturering og annullering

Hvordan ændrer jeg min adgangskode?
Log ind på din konto og klik på Min konto. Indtast din nuværende adgangskode, indtast derefter din nye adgangskode to gange. Klik på knappen Gem ændringer på bunden af siden.

Bemærk: Adgangskoder skal indeholde mindst 8 tegn og inkludere både bogstaver og tal.

Har du glemt din adgangskode?
Hvordan annullerer jeg min betalte abonnementsplan?
Log ind og gå videre til Faktureringsinformationer eller siden Min konto for at annullere dit betalte abonnement. Vælg "Nej, annuller mit abonnement ..." og klik på knappen Gem ændringer. Da din tjeneste er forudbetalt, fortsætter den indtil afslutningen af din nuværende betalte abonnementsperiode. På det tidspunkt opsiges dit abonnement og det fornys ikke.
Hvordan ændrer jeg min plan eller skifter produkter?
Du kan til enhver tid foretage ændringer i din plan. Log ind på din konto og klik på Min konto, dernæst vælge Valg af abonnement eller Skift abonnement.

Du kan endvidere kontakte Global kundeservice, de kan hjælpe dig med at foretage alle nødvendige ændringer af din konto.
Kan jeg skifte til et anderledes GoToWebinar eller GoToTraining deltagerniveau, uden at det påvirker mine kommende webinars eller træningssessioner.
Ja, ændring af din plan påvirker ikke dine forudgående planlagte webinars eller træningssessioner. Hvis du for eksempel har flere tilmeldinger end du har plads til, kan du eventuelt skifte til en højere deltagergrænse inden dit planlagte arrangement.

For at ændre dit abonnement skal du logge ind på din konto, klikke på Min konto, og dernæst vælge Valg af abonnement eller Skift abonnement.
Hvilke gebyrer er gældende, når jeg ændrer min plan?
Når du foretager en ændring i din plan, justeres din fakturering automatisk og modregnes din aktuelle kontosaldo. Du modtager en bekræftelse via e-mail, når ændringerne er gennemført.

Hvis dit nye valg af plan øger prisen på dit abonnement, bliver du anmodet om at indsende betaling. Efter du har indsendt betaling, har du øjeblikkelig adgang til funktionerne i den nye plan. Faktureringsdatoen for dit abonnement ændres for at afspejle datoen for planens ændring.

Hvis du har kredit på din konto og gerne vil bede om en refundering, bedes du kontakte Global kundesupport.
Min konto er udløbet. Hvordan genaktiverer jeg den?
Log ind på din konto. Hvis din konto er udløbet, bliver du automatisk sendt videre til siden Valg af plan under Min konto. Derfra vælger du blot det abonnement, som du ønsker, klikker på Fortsæt og indtaster dine faktureringsoplysninger. Din konto genaktiveres med det samme.
Hvordan kan jeg få adgang til detaljerede oplysninger om de gebyrer, der opkræves på min konto?
Du kan se din kontooversigt ved at logge ind og åbne den side, der viser din kontooversigt.
Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål angående fakturering, eller hvis jeg ønsker at bede om en refundering?
Hvordan ændrer jeg kreditkortet eller opdaterer faktureringsoplysningerne på min konto?
Log ind og vælg siden Faktureringsoplysninger for at gennemgå eller opdatere oplysningerne for din konto angående dit kreditkort eller fakturering.
Får jeg en kvittering for mit køb?
Alle dine kvitteringer gemmes på den side, der viser din historiske kontooversigt. Du vil også modtage en kvittering via e-mail for dit første køb af abonnement, efterfølgende fornyelser og hver gang du ændrer dit abonnement derefter.
Tilbage til toppen

Afholdelse af en selvstændig lydkonference

Hvad kan jeg med OpenVoice lydkonference?
OpenVoice lydkonference giver dig mulighed for at komme i kontakt med andre når som helst, ved at bruge en selvstændig lydkonference uden reservation med op til 500 deltagere uden assistance fra en telefonist. Vores enkle og intuitive webstyringsfunktioner gør det utroligt nemt at være ordstyrer på lydkonferencer. Du kan starte et konferenceopkald med det samme fra en telefon eller planlægge et til senere på nettet eller vha. Outlook.
Hvad betyder konferenceopkald uden reservation eller ad hoc?
Konferenceopkald uden reservation eller ad hoc betyder, at du ikke behøver at planlægge eller reservere brokapacitet til et møde. Som mødearrangør kan du afholde møder 24 timer om dagen, syv dage om ugen, 365 dage om året.
Hvordan adskiller OpenVoice lydkonference sig fra konkurrenternes produkter?
OpenVoice lydkonference:

· Giver dig lavere omkostninger uden skjulte gebyrer, for pålidelig lydkonference i høj kvalitet.

· Giver administratorer fuld kontrol over administration af slutbrugere med provisionering og cost-centre i realtid.

· Indeholder en webgrænseflade, som er nem at bruge, med enkel optagelse og styring af, hvem der taler og af lyden.
Hvordan tilmelder jeg mig?
Hvis du ønsker at købe OpenVoice lydkonference, har brug for en demo eller oplysninger om priser, eller har spørgsmål til tjenesten, så kontakt salgsafdelingen på 80 83 00 62 eller via et af vores kontorer verden over.
Hvad koster erhvervskonti?
For OpenVoice betaler man pr. minut. Kontakt salgsafdelingen på 80 83 00 62 for at få oplysninger om priser.
Vil flere lande blive føjet til den internationale gebyrbaserede og gratis telefonopkald telefonservice?
Nye telefonnumre i forskellige lande tilføjes hele tiden, efterhånden som kunderne anmoder om det. Hvis du ønsker at benytte tjenesten i et land som for øjeblikket ikke findes på listen, kan du kontakte salgsafdelingen eller din kundechef.
Hvordan fungerer de internationale gratis telefonopkald?
De internationale gratis telefonopkald er kun tilgængelige for udvalgte deltagere i visse lande.

For eksempel kan deltagere i Belgien kun benytte det belgiske internationale grats telefonopkald nummer. Det eller de internationale gratis telefonopkald numre i Belgien, fungerer ikke for deltagere i andre lande.
Hvilke forskellige fremgangsmåder kan man benytte til at starte eller planlægge et konferenceopkald?
Man kan starte eller planlægge et konferenceopkald på tre forskellige måder:

Telefon

· Ring til et af telefonnumrene fra det relevante lands liste.

· Indtast PIN-numre til konferencerum og administrator.

· Giv deltagerne telefonnummeret og nummeret på konferencerummet - intet behov for reservationer.


Outlook

· Sørg for at OpenVoice Outlook Plugin er installeret.

· Fra Outlook skal du klikke på knappen Planlæg OpenVoice konference.


Websted

· Log ind og klik på Inviter og planlæg under Mine konferencer.

· Tilføj dine kontakters navne og e-mail-adresser.

· Ring til et af telefonnumrene fra det relevante lands liste.

· Indtast PIN-numre til konferencerum og administrator.
Hvordan fungerer programmets Outlook-plugin?
Et Outlook-plugin gør det muligt at planlægge OpenVoice lydkonferencer direkte fra din Outlook-kalender.

For at kunne bruge det, skal du sørge for at OpenVoice Outlook Plugin er installeret. Derefter skal man fra Outlook klikke på knappen Planlæg OpenVoice konference.
Skal jeg være logget ind på OpenVoice-webstedet for at planlægge, gennemføre eller styre en OpenVoice-lydkonference?
Nej. Arrangøren af et konferencerum behøver ikke at være logget ind for at planlægge, gennemføre eller styre en lydkonference. OpenVoice er en konferencetjeneste uden reservation, som giver hver arrangør et fast antal adgangsnumre, et konferencerum og en arrangør-PIN, der kan bruges når som helst. Arrangøren kan vælge at styre et opkald via telefon eller internettet.

Der er dog visse fordele ved at bruge den internetbaserede portal. Der er blandt andet funktioner til styring af lyd, indikation af deltagere der rækker hånden i vejret, forbrugsrapporter og web-baseret planlægning, som gør det nemmere at administrere møderne.
Kan arrangøren oprette en sikkerheds-PIN til hvert møde?
Ja. Arrangører kan aktivere sikkerheds-PIN-funktionen ved at klikke på Ja ved indstillingen "Benyt en sikkerhedskode pr. session, som indstilles af arrangøren". Man kan se fanen Indstillinger når man logger ind som arrangør.
Kan konferenceopkald have en tilknyttet opkrævningskode?
Ja, der findes en opkrævningskode-funktion. Opkrævningskode-funktionen gør det muligt for arrangøren at indtaste et nummer før mødet starter. Arrangøren kan også indstille en standardkode via web-portalen. Dette nummer vil derefter blive vist i forbindelse med faktureringscyklussen til de møder det er forbundet med.


Opkrævningskode-funktionen gør det muligt for virksomheder at bruge og sortere faktureringsdata i forbindelse med opkrævning.
Kan man kontrollere hvem der er til stede?
Ja. Arrangøren kan aktivere funktionen Navneopråb på siden Indstillinger, når der logges ind som arrangør.

Arrangøren kan høre hvem der deltager i et konferenceopkald ved at trykke på telefon-kommandoen #3.
Kan et opkald have mere end en arrangør?
Ja, flere arrangører kan være logget ind på et konferenceopkald. Der kan dog kun benyttes én arrangør-PIN og ét konferencerum til at tilslutte sig en konference.

Bemærk: Når flere arrangører slutter sig til mødet med arrangørens konferencerum og PIN, vil de fremstå som arrangører på deltagerlisten.
Kan man slå mikrofonen fra for alle andre deltagere?
Foredragsfunktionen slår mikrofonen fra for alle konferencens deltagere bortset fra arrangøren/arrangørerne. Som regel opstår forstyrrende lyde når flere deltagere taler i munden på hinanden eller hvis deres mikrofoner opfanger baggrundsstøj. Når man benytter Foredragstilstand afbrydes mikrofonen for alle deltagere bortset fra værten eller arrangøren, hvorved konferencens lydkvalitet forbedres. Arrangøren kan aktivere denne funktion ved at trykke *8 på sin telefon.

Første gang der trykkes aktiveres foredragstilstand, men deltagerne kan stadig tænde for deres mikrofon.

Hvis man trykker på den igen, aktiveres foredragstilstand og deltagerne kan ikke tænde for deres mikrofon.

Hvis man trykker igen deaktiveres Foredragstilstanden.
Kan deltagere, hvis mikrofon er slået fra, anmode om at få den slået til igen?
Håndsoprækning er en funktion som aktiveres når konferencen er i Foredragstilstand. Den gør værten opmærksom på at en deltager, hvis mikrofon er slået fra, har et spørgsmål og ønsker at få ordet. Deltageren kan aktivere håndsoprækning ved at trykke *9 på sin telefon. Et ikon med en gul hånd vises på arrangørens skærm, og gør opmærksom på at en deltager gerne vil have ordet.
Hvilke typer af dataforbrug kan arrangøren se?
Arrangør-webportalen giver kun en forbrugsoversigt over vedkommendes eget konferencerum.

Ved at navigere til siden Minutforbrug/Forbrugsoversigt kan arrangøren se en liste over forbrugsoplysninger pr. møde for den forløbne måned, tre måneder eller seks måneder.
Er der en tidsbegrænsning for hvor længe et konferenceopkald kan vare?
Nej. Men man skal dog være opmærksom på at den individuelle maksimale opkaldsvarighed afhænger af de forskellige teleselskaber, der transmitterer opkaldet på din telefon. Dette gælder især for dem, der ringer internationalt, da deres opkald muligvis passerer gennem forskellige teleselskaber, før de når OpenVoice-broen. Generelt for betalingsopkald i USA understøtter vores teleselskaber en opkaldsvarighed på minimum seks timer. For gratis opkald i USA understøtter vores teleselskaber opkald med en varighed på minimum ni timer.
Er der mulighed for at få assistance fra en telefonist?
Nej. OpenVoice-opkald er uden reservation og kræver ikke en telefonist. Vores webstyringsfunktioner giver dig mulighed for nemt at afholde store konferenceopkald.
Er der en separat opkrævning, når der lyttes til optagelser?
Nej. Efter mødet er afsluttet, kan en arrangør downloade optagelsen i MP3-format til sin egen computer og videresende den til mødedeltagerne.
I hvor lang tid bliver optagede opkald gemt online?
Optagelsen gemmes maksimalt i en periode på op til 365 dage (12 måneder) uden ekstra opkrævning.
Hvad er den maksimale længde af et optaget konferenceopkald?
Systemet kan optage op til fire timer af et konferenceopkald, også selvom optagelsen ikke er sammenhængende. Arrangøren kan starte og stoppe en optagelse flere gange under et konferenceopkald i løbet af den firetimers periode og stadig generere én optagelsesfil. Efter den periode kan optagelsen dog genstartes med det samme, ved opkald der varer længere end fire timer.
Hvor lang tid går der efter et konferenceopkald, før optagelsesfilen er tilgængelig?
Optagelsen er tilgængelig, når der er gået cirka 30 minutter, efter et konferenceopkald er afsluttet. Det kan dog tage længere tid ved længerevarende optagelser.
Kan arrangøren tildele navne eller titler til optagelserne af konferenceopkaldene via arrangørportalen?
Ja, hver optagelse kan tildeles et indholdsbestemt navn.
Hvordan downloader jeg en optagelse af et konferenceopkald?
Som arrangør finder du alle dine optagede konferencer gemt på siden Optagelser. Optagelsen er gemt i MP3-format og kan downloades til din computer.
Kan jeg have mere end én administrator for min konto?
Ja, det er tilladt, at flere administratorer håndterer hele kontoen eller bestemte grupper.
Kan en administrator oprette tilpassede gruppenavne?
Ja, en administrator kan bruge alfanumeriske tegn til at tildele en gruppe et navn, såsom afdelingsnavn eller cost-center.
Hvis der ændres indstillinger i Administrationscenter, vil det så ændre alle arrangørindstillingerne?
Ændringer under Brugerindstillinger på administrationscenteret påvirkes kun af "ny bruger"-konti, som oprettes efterfølgende. Brugerindstillinger, som ændres på administrationscenteret, påvirker ikke tidligere oprettede arrangørkonti. Du kan dog lave ændringer i indstillingerne for eksisterende arrangørkonti, ved at kontakte din kontoadministrator.
Hvad er telefonkommandoer?
Telefonkommandoer fra arrangørerne er styrefunktioner via telefonens taster, der giver dem mulighed for at administrere konferenceopkaldet.

Telefonkommandoerne er:

*1 Afspil funktionsmenuen

*2 Slå mikrofon-lyden til / fra for en arrangørs linje.

*5 Hør antallet af deltagere.

*6 Lås / lås op for konferencen, så ekstra deltagere ikke kan tilslutte sig.

*7 Start eller stop optagelsen af konferencen.

*8 Foredragstilstand: Slå mikrofonen til eller fra, for alle linjer undtagen foredragsholderens, og aktivér håndsoprækning.

Første gang der trykkes *8 aktiveres foredragstilstand, men deltagerne kan stadig tænde for deres mikrofon.

Hvis man trykker *8 igen, aktiveres foredragstilstand og deltagerne kan ikke tænde for deres mikrofon.

Tredje gang man trykker *8, deaktiveres foredragstilstanden.



#1 Biplyd til eller fra, når en deltager kommer ind / forlader.

#2 Tillad, at konferencen fortsætter, efter arrangøreren lægger på.

#3 Navneopråb af deltagere (hvis det er aktiveret)



Du kan også se en komplet liste over telefonkommandoer og webstyringsfunktioner ved at logge ind på www.openvoice.com med dine loginoplysninger som arrangør.
Hvis jeg er deltager på et konferenceopkald, hvordan administrerer jeg så min telefonlinje?
*1 Afspil funktionsmenuen.
*2 Slå mikrofon-lyden til eller fra, for din deltagerlinje.
*5 Hør antallet af deltagere.
*9 Ræk din hånd i vejret for at stille et spørgsmål (i foredragstilstand).
Jeg har glemt min adgangskode. Hvordan finder jeg frem til min adgangskode?
For at genoprette din adgangskode:

1. Gå ind på siden Glemt adgangskode?

2. Indtast den e-mail-adresse, som du bruger til at logge ind på din konto med.

3. Klik på Fortsæt for at modtage en e-mail, som indeholder et link til at oprette en ny adgangskode.
Hvordan lukker jeg min konto?
For at annullere din konto bedes du kontakte den repræsentant, der administrerer din konto, eller Global kundesupport for assistance på 80 88 49 33 (gratis) eller +45 69 96 02 78.
Hvordan får jeg teknisk support eller hjælp angående fakturering?
Tilbage til toppen

Tal med en specialist

Tal direkte med en af vores venlige sælgere
ved at ringe.

80 83 00 62

Kontakt os

Har du spørgsmål? Ønsker du at se en live-demonstration?
Vi kontakter dig indenfor 24 timer.

Kontakt salgsafdelingen

Support

Tjek vores hjælpecenter for at få svar på almindelige spørgsmål.

Kundeservice

Gratis 14-dages prøveperiode

Ønsker du yderligere oplysninger?

Ring til salgsafdelingen på 80 83 00 62
Nu 65 % hurtigere
Deltag og afhold
på få sekunder!
Få 14 dage med hurtige, problemfrie videomøder med op til 250 deltagere – der kræves intet kreditkort.
Anvendes af:

Welcome to GoToMeeting!

Please select your country so we can better serve you.